söndag 6 april 2014

Enade vi står, söndrade vi faller


I Dagens ETC 4 april skriver Kajsa Ekis Ekman följande:

"Fördelade vi resurserna lika mellan alla vuxna människor på jorden skulle var och en få drygt 328000 kronor, har tidningen Proletären räknat ut. Om vi dessutom beslutade om pengarna tillsammans, skulle vi få enorma resurser att göra vad vi ville: satsa på klimatet, korta arbetstiden, rent vatten och bra bostäder åt alla, reformer. Men nej – på första maj går vänstern i alla möjliga olika tåg, för vi är inte pragmatiker, vi är inte optimister, vi samarbetar inte, utan tycker någon annan olika om Syrien är det inte min revolution och så vidare, och sätter ideologi framför intresse och är det inte perfekt tänker inte jag vara med, då tänker jag inte ens rösta, för deras ism är inte min ism. Och festen fortsätter. Tänk om det som verkar omöjligt egentligen är betydligt lättare än vi tror…"

Ja, snart är det första maj. Planerar vi olika tåg? Eller ska vi alla samlas under en enda fana med påskrift som RÖD FRONT? Enade vi står, söndrade vi falla. Ta diskussionen redan nu!

––––––––––––––––––––
Bra sagt: Jag föredrar katter framför hundar, för det finns inga poliskatter. Vem var det som sa det?








1 kommentar: