tisdag 12 november 2013

Grattis till 50-åriga Lisa!


Att vi i tanke, ord och handling visar hur mycket vi tycker om de som finns i vår närhet. Det är aldrig försent att säga goda saker till varandra och det är bäst att passa på för en dag är de borta och jag också.

Den som säger detta i en blogg är LISA TILLING, sångerska, körledare och radioproducent med program som Opp Amaryllis och Karlavagnen. En riktig kändis alltså.

Till henne vill jag säga GRATTIS i dag. Hon har fyllt 50 år. I dagens tidning läser jag att hon firat med en jätteshow i Louis de Geer, Norrköpings största nöjestempel. Där hade jag tänkt vara med, men hindrades av ålder och ohälsa.

Det märkliga med Lisa Tilling är att hon funkar lika bra i de enklaste sammanhang som i en jätteshow. Jag har hört och sett henne framträda (gratis!) inför ett tiotal personer med samma energi och spelglädje som i större sammanhang. En gång, det var på Hemgården i Norrköping, ville hon pränta in i sina lyssnare två ord: Du duger! Jag tyckte det lät lite flamsigt, men morgonen därpå satte jag mej upp på sängkanten och sa: Jag duger! Och tamejfan, det blev en bra start på dagen!

En rikskändis. Överklass? Kanske, men det bortser jag ifrån – den här gången. En rikskändis som satsar lika mycket på ett framträdande för tio personer som för tusen personer, det är en artist som duger! GRATTIS LISA!     






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar