söndag 9 december 2012

Frukta inte diskussion!



I går blev jag klandrad för att jag sagt att man inte bara ska säga att Sverigedemokraterna har fel, utan ta upp diskussionen och bevisa att de har fel. Vi vågar inte diskutera invandringen av risk att beskyllas för rasism. Är det t ex de mest behövande som kommer hit? Om detta har jag skrivit i denna DAGENS DIKT:


Det sitter en kvinna i öknens sand
långt söderut i ett fjärran land.
Sitt magra barn har hon i sitt knä,
det är storögt och tyst och har diarré.

Varför flyttar du inte till Sverige?
Här finns hjälpen för alla i nöd.
Varför flyttar du inte till Sverige?
Här finns sjukvård och bostad och bröd.

Nej, medlidande har vi aldrig haft.
En sjuk är en usel arbetskraft.
Och kvinna dessutom. Nej, sån sympati
ligger det inga pengar i.

Därför sitter hon där i Afrikas sand
med sitt barn och sin tomma matskål i hand.
Det väcker en lång rad frågor hos mej.
Det bör väcka samma frågor hos dej.


Jag svarade min kritiker att svenska arbetare aldrig har fått diskutera invandringen därför att vi numera saknar organisation och press och forum för debatt. Även om Sverigedemokraterna är ett borgerligt skitparti så bör deras fråga Hur mycket invandring tål Sverige? inte bara avfärdas utan diskuteras. Nu kör de som menar sej företräda oss med samma opportuna snack som borgarpressen. Det är beklagligt.
De som kommer hit från andra länder saknar erfarenhet av svensk klasskamp och välfärdsbygge, vilket också bör glädja vår överklass men knappast våra vänsterpolitiker. Frukta inte diskussion!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar