tisdag 18 december 2012

En julklapp från mej som är pank



Nu har jag beslagit Årets Bok med ett fel. I den står det att en av mina favoriter, jazzsångerskan Anita O´Day, var född i dag 18 december 1919. Men hon var född 18 oktober. Skitsamma. När jag såg hennes namn i Årets Bok tänkte jag: Henne ska jag ge i julklapp åt alla er som läser mina bloggar. Trots att jag är precis så pank som vi alla är enligt Ove Klinthäll:

Det lackar mot jul, då är svenskarna snälla
och gynnar frenetiskt det kommersiella.
Man löper i bodarna, löper och löper,
man köper i bodarna, köper och köper.
När julafton kommer har svenskarnas fötter
rättnog samma uttryck som fejset på Trötter
som alla beglor i julaftons kall anka.
Dessutom är svenskarna alldeles panka.

Här ska du få din julklapp av mej som är pank. Du sitter ju vid datorn. Klicka då på den här länken med Anita O´day. http://www.youtube.com/watch?v=4XH4Uzusrc0
Där hittar du hennes insjungning av Fats Wallers Honeysuckle Rose. Tre minuters högklassig jazz. Den får du i julklapp. God Jul!    





2 kommentarer: