lördag 3 augusti 2013

Intet är mig kärare än brevbärare!



Den 1 augusti skrev jag om arbetslösheten. Det gör även poeten Ove Klinthäll, fast blixten har slagit ner på honom och hans maskineri, så han måste skicka sina verser med Posten. Men Posten fungerar ännu på nåt sätt. Så den här versen kom fram till min brevlåda:

Arbetslösa människor är lata!
Dom ska inte välfärdsstaten mata!
Nu har högern fått ett nytt genidrag:
Sänk i fem steg arbetslösas bidrag!
Då lär dom bli flitiga till sinnes
och söker alla jobb som icke finnes!
Dom som jobbar flitigt hela dagen
får behålla jobbskatteavdragen!

Så kan det låta när posten går fram. Nu sköts postandet av butikspersonalen på ICA. Jag undrar om det är dom som bär ut breven till min brevlåda också. Hur som helst så hoppas jag att poeten Klinthäll kommer med flera verser när nu vår gamla hederliga postbefordran ser ut att ha gjort e-mail och såna konstigheter obehövliga.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar