tisdag 17 februari 2015

Ett snack med Greta på City Gross


Jag sitter med en annons framför mej. Den är från ett företag om heter CITY GROSS. Dom annonserar om semlor för 24:95, köttfärs för 44:95 och kycklingfilé för 49:95. Det där är ju priser som inte har något med verkligheten att göra. Jag kan ju inte betala med en femtilapp och få en femöring tillbaka eftersom det inte finns några femöringar i Sverige.
Så jag ringer upp företaget för att tala om att jag tänker anmäla det för bedrägeri. Jag får tala med en dam som låter väldigt trevlig och har en vacker röst och säger sej heta Greta Svensson. Hon låter förvånad och säger:
– Har du läst vår annons, varför har du det?
– Därför att jag brukar käka semlor och köttfärs, säger jag. Men jag kan ju inte betala förtinie och nittifem, eftersom…
– Nämen lägg av! säger hon. Du tror väl inte att vi annonserar för såna där småpluttar som du.
– Jamen…
– Vi vänder oss våra vanliga kunder som köper minst tjugo exemplar av varje vara. Om du köper tjugo kycklingfiléer…
– Nämen…
– Då får du ett pris som du kan betala. Räkna efter så får du se! Tjugo gånger förtinie och nittifem, det blir niehundranittinie, och det kan du väl betala…
– Inte jag inte, säger jag.
– Då kan du ju låta bli att läsa vår annons, säger Greta Svensson och låter så ljuvlig som om hon var på väg att kyssa mej.
Men jag låter mej inte charmas.
– Det ska jag, säger jag. Det kan du ge dej fan på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar