lördag 18 oktober 2014

Det blir bara värre med åren












 I dag är jag sjuk och förkyld, så några kloka ord från mej blir det inte. I stället får poeten Ove Klinthäll glädja er med en Dagens dikt:

"Det blir bara värre med åren det där",
skrev Taube i den välkända dikten.
Då avsåg han inte prostatabesvär,
den sviktande hörseln och gikten.
Han menade kärlek och danser och skämt,
han ansåg sig charmig och gosig,
men karlfan var stollig, det tror jag bestämt,
och helt säkert knasig och tosig.

Jag är som sagt sjuk och sängliggande. Men även som frisk är jag handikappad.  Härovan har det insmugit sej någonting med linjer och rutor som jag inte vill ha där. Och inte heller kan ta bort. Hur gör man?
Frågar jag medan jag återgår till sängen med feber och hosta.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar