fredag 24 juli 2015

I natt ska vi ha riktigt kul!


I natt drömde jag att jag fått i uppdrag att sabotera en talare. Jag skulle springa omkring nedanför talarstolen och ropa Nä, nu ljuger du allt! och Det där kan du väl inte mena! tills vakterna kom och körde bort mej.
Det skulle göra att åhörarna faktiskt kom ihåg vad talaren sagt och dessutom öka publikens sympati för talaren. För det skulle jag få tjufem spänn. Lätt förtjänta pengar. Och faktiskt en metod som nog skulle funka i praktiken.
Låt mej upprepa vad jag sagt förut: När man fyllt 90 år sitter man mest bara stilla i sin ryggvänliga gungstol och stirrar på den dörr genom vilken man snart ska bäras ut med fötterna före.
Då lever man intensivast på nätterna. Nattligen kan man umgås med avliden hustru och vänner och bekanta man överlevt.
Så är det. I dag ses vi inte. Men i natt är ni välkomna allihop. Då ska vi ha kul! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar