torsdag 15 oktober 2015

Jag är bortskämd numera!


I morse kom det en låssmed och satte en liten brun kartong på insidan av dörren till min bostad. Han förklarade att den skulle ge hemtjänstpersonal möjlighet att öppna dörren och komma in utan nyckel.
Det där funkade redan från början. Snart stod en ung dam på golvet bredvid min säng och frågade vad jag ville ha hjälp med. Lite mat kanske, sa jag. Lite frukost. En smörgås med kaviar och en tallrik filmjölk.
Jag fick kravla mej upp och ta mej ut i köket med rullatorn, och strax stod där både smörgås och filmjölk på bordet.
Lite längre fram på dagen stod där en annan ung dam på golvet i rummet och sa:
– Jag heter Linnéa.
– Jag heter Sven, sa jag. Är det du som ska fixa min lunch?
– Ifall du vill så.
Det ville jag. Och så här ska det visst fortsätta. Damer kommer in i min bostad och gör det jag vill att de ska göra. Mat. Tömma brevlådan. Kasta sopor. Diska. Bädda sängen. Vad mera jag kan hitta på.
Jag är bortskämd. Jag får hjälp med allt. Jag behöver inte ens släpa mej upp ur sängen och släppa in mina hjälpare. Det sköter en liten brun apparat på insidan av dörren till min bostad.
Tekniken går framåt. Till glädje för oss gamlingar som…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar