tisdag 21 april 2015

På nätterna sprallar man till det


På nätterna lever jag ett rikt liv. I natt drömde jag att Hillary Clinton var skicklig på snatterpinnar. Det upptäckte vi på spårvagnshållplatsen på Slussen i Stockholm medan vi väntade på trikken. Jag skrev genast en snatterpinnevisa, jag sjöng och hon snattrade:

Hillary, den tjejen var på snatterpinnar haj.
Pinnarna kom fram den första solskensdan i maj
Sniggeriggedirum, sniggediggedarum,
sniggediggedirum, larum lej.
Pinnarna tog hon, drillarna slog hon.
Ja, det gjorde hon! Hej!

Så kom jag ut på turné med Hillary Clinton. Eftersom hon var en kändis tjänade vi mycket pengar – och snart var även jag en kändis.
Så vaknar man upp och är samma gamla doldis som förut.
Livet är som det är. Man har fyllt nitti och väntar bara på den dag då man blir liggande på golvet.
Dagarna är som de är. Så det är ju en jävla tur att man kan spralla till det på nätterna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar