tisdag 28 april 2015

Jag är undantaget från regeln


Blev det fel? Bra, då vet jag hur jag inte ska göra framöver. Man talar i dag om det livslånga lärandet. Så skriver Claes Jonasson i en krönika i Folkbladet 28 april. Man ska inte låta sej begräsas av några futtiga misstag.
Vågar man inget så vinner man inget. Gör man inga misstag så lär man sej aldrig något. Det enda som leder till att man utvecklas är att man begår misstag. Det finns inte en enda människa som gör allt rätt från början.
Så i dag när du kommer att begå något misstag, stort eller litet, så kom ihåg att du just börjat din resa mot att lära dig något nytt! Trevlig resa!
Trevlig resa! Säger jag till er alla. Tyvärr gäller de inte mej, eftersom jag aldrig begår några misstag. Jag är undantaget från regeln.
Någon måste ju vara det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar