fredag 10 april 2015

Hinner jag skriva 200 sidor?


Nu har jag börjat skriva en roman, en sk deckare. Den ska innehålla tio lik, alla mördade på samma sätt, med ett knivstick i magen som gör mycket ont och ett knivstick i hjärtat som är dödande. Samt förstås en mördare som utdelar dessa knivstick.
Liken ska vara av olika samhällsklasser och hittas på vitt skilda ställen – i en överklassvilla och bland uteliggare under en bro.
Jag har skrivit många böcker och vet hur man gör. Jag tror jag är ganska skicklig. Men jag har fyllt nittio år, och frågan är om jag hinner skriva tvåhundra sidor under den tid jag har kvar här i livet. Den som lever får se.
Och än lever jag.

1 kommentar:

  1. Jo men visst hinner du! Har hört att du också är en nattuggla och är du som jag så har man mer krafter, uppfinningsrikedom, energi och skrivlusta under natten, betydligt mer än vad morgonmänniskorna har under sin period, dagen! Man hinner alltså mycket mer under sin vakna del av dygnet. Även om det nu inte skulle vara så, så tror jag att du hinner i alla fall, bara därför att så många vill läsa det du skriver! Verkar vara en riktigt spännande deckare! Pusseldeckare? Jag väntar med spänning! Lycka till!

    SvaraRadera