tisdag 6 december 2011

Julklappsrim


Nu håller du på och köper julklappar och slår in paket kan jag tro. Då behöver du kanske hjälp med att rimma på paketen. Det vill jag gärna hjälpa till med.

SPRIT:
Ett litet glas sån här likör
gör knappast så att någon dör.
Så bjud nu utan undanflykter
för varför ska man jämt va nykter?

MUSIKINSTRUMENT:
Vi vet att du lyssnar till mycket musik
men inte är nöjd med att jämt va publik.
Snart tar du väl steget från lyssnarbänkraden
till strålkastarljuset där opp på estraden.

DECKARE:
Här ska du få en deckare
med några snygga lik
och nånting lite fräckare,
en smula erotik.
Jag vågar inte läsa den,
men du kan väl berätta sen?

DATASPEL:
När våran gran slängts ut på gatan
kan du nu sitta kvar vid datan.
Kanske inte bäst för dej,
men väldigt lugnt för mor och mej.

KAMERA:
Ta med den här på fester,
den rymmer alla gäster.
Ett litet knäpp och nu
finns där alla – utom du.

KOKBOK:
Man ska helga sabbatsdagen.
Alla vilar enigt lagen.
Men du tillhör undantagen
så att jag får nåt i magen.

VADSOMHELST:
Här är nåt som du vill ha.
Hoppas bara att den duger.
Men den ska va riktigt bra
om reklamen inte ljuger.

När alla priser går i topp
och värden höjer hyrorna,
då undviks varje lyxig shop,
då handlar vi på Myrorna.
Där finns det mesta som du vet,
som nu det här i mitt paket.

Sen har jag skrivit verser om dyrare grejer också, men såna ska du inte kasta ut pengar på.
Håll igen! Tycker SVEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar